MEMÒRIA ANUAL 2020

Emprén Esport, el programa promogut per la Fundació Trinidad Alfonso i el diari esportiu Marca, amb la col·laboració del Valencia Basket Club, per a fomentar l’emprenedoria esportiva a la Comunitat Valenciana, va viure en 2020 la sisena edició.

Un any més, i a pesar de la pluja que va caure aquell dia a la Comunitat Valenciana, l’acte d’entrega de premis es va celebrar a l’Auditori Paco Pons d’EDEM Marina de Empresas. En esta ocasió, l’esdeveniment va tindre un protagonista de luxe: el tenista David Ferrer. El de Xàbia va apadrinar l’acte i va participar en la ja habitual taula redona que es va celebrar després de l’entrega dels guardons als guanyadors. Amb Ferrer van participar en el col·loqui altres personalitats molt reconegudes en el tenis espanyol com Arantxa Parra, Tomás Carbonell o el veterà comentarista esportiu Pedro Hernández.

Emprén Esport va concedir un total de 10 premis, un primer i un segon, en cada una de les cinc categories. Els cinc primers premis van rebre una ajuda de 25.000 € i els segons classificats van ser premiats amb 12.000 €. A més, als líders dels projectes guanyadors se’ls va oferir la possibilitat de cursar, sense cost, un dels programes formatius que s’impartixen en EDEM.

Dels 10 projectes que hi havia en el calendari a l’inici de l’any, se’n van poder dur a terme tres. La resta van haver de ser ajornats a 2021 a causa de la pandèmia de la COVID-19.

ESPORT ADAPTAT

Primer premi: Rugbi Inclusiu

L’entitat Trust Rugby International Spain organitza i impulsa el Festival de Rugbi Inclusiu de Cullera, un esdeveniment original i pioner en inclusió esportiva i social, i dirigit a persones amb discapacitat intel·lectual. Es tracta d’un festival amb un format únic, ja que les regles s’adapten perquè el major nombre de persones, amb discapacitat i sense, puguen participar plenament de l’esport. Tot això, amb un plantejament no competitiu, que utilitza l’esport com a eina d’integració, i en el qual es posa el focus i l’atenció en l’esport en si, no en el resultat final. A causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, es va haver d’ajornar fins a setembre de 2021.

Segon premi: Inclusion Cup
Projecte impulsat per l’entitat Proyecto Unión Deporte e Inclusión. La Inclusion Cup és un dels esdeveniments esportius de caràcter inclusiu més importants en la Comunitat Valenciana. Reunix esportistes amb discapacitat i sense. L’esdeveniment que, generalment, dura 4 dies s’hauria d’haver celebrat a la localitat de Catarroja durant el mes de maig de 2020, encara que la pandèmia l’ha posposat fins a 2021. Bàsicament, es vertebra entorn de diferents modalitats de futbol: el futbol 8 inclusiu, el futbol en cadira de rodes, el futbol amb productes de suport…
A més, hi ha moltes activitats paral·leles per a convertir l’esdeveniment en molt més que un simple torneig esportiu (golbol, boccia, tenis de taula, judo, rugbi…). En definitiva, una autèntica festa esportiva i familiar que haurà d’esperar fins a 2021 per a brillar.

COMUNITAT DE L’ESPORT – ESPORT TURÍSTIC

Primer premi: Campus de vòlei platja Sunsation Beach

Projecte sorgit de la col·laboració entre el club esportiu de vòlei platja Sunsation Beach Gandia (nascut en 2011) i l’Ajuntament de Gandia. La iniciativa preveia dos campus durant l’any: 1) el Sunsation Beach Camp Spring s’havia de celebrar des de finals de març fins a finals de maig i atraure jugadors del màxim nivell internacional, entre els quals hi havia medallistes en europeus i mundials; 2) el Sunsation Beach Festival, previst entre el 19 de setembre i el 18 d’octubre, i que aspirava a convertir-se en una oferta perfecta per a combinar turisme i esport. Lamentablement, els dos campus van haver de ser ajornats a 2021 a conseqüència de la pandèmia mundial.

Segon premi: Supercopa d’Espanya de judo infantil i cadet d’Alacant
El Judo Club Alacant va organitzar, el primer cap de setmana de març de 2020, la cinquena edició d’este torneig, que va reunir 810 judokes (483 de la categoria cadet i els 387 de la infantil). L’alta participació va convertir este esdeveniment en la Supercopa més nombrosa i multitudinària a Espanya durant tot l’any 2020. A més, al voltant del torneig, es van organitzar altres activitats paral·leles: exàmens per a àrbitres, tallers d’educació esportiva per als participants i acompanyants, o tallers per a la conscienciació del medi ambient i l’alimentació sana. Amb este esdeveniment, el Judo Club Alacant contribuïx a fer d’Alacant una de les ciutats mundials del judo i fomenta el turisme esportiu fora de l’època pròpiament estival.

L’ALQUERIA DEL BASKET

Primer premi: Final Nacional Copa Col·legial

La Final Nacional Copa Col·legial havia de ser l’esdeveniment final de la temporada amb tots els campions i campiones de les 9 ciutats en les quals es disputa la Copa Col·legial. Esta competició, única i especial, en la qual participen més de 200 col·legis de València, Madrid, Barcelona, Sevilla, Saragossa, Vitòria, Màlaga, la Corunya i Valladolid, i que ja té 13 anys d’història, va haver de ser ajornada a 2021 a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. L’entitat organitzadora, la Fundació Bàsquet Col·legial, preveia reunir 18 equips (9 masculins i 9 femenins), uns 300 participants i entorn de 1.500 assistents que estan a l’espera de la nova data de celebració.

Segon premi: Campionat d’Espanya de bàsquet per a persones amb discapacitat intel·lectual
Cada any, des de fa més de 20 anys, se celebra el Campionat d’Espanya de Bàsquet per a persones amb discapacitat intel·lectual, esdeveniment organitzat per la Federació Espanyola de Discapacitats Intel·lectuals. En 2020, el campionat va haver de detindre el comptador i posposar-se a 2021 a causa de la crisi sanitària.

ESDEVENIMENT ESPORTIU

Primer premi: Swimrun Costa de Azahar

El Club Esportiu Evasión Running de Castelló de la Plana impulsa la Swimrun Costa de Azahar, la tercera edició de la qual s’havia d’haver celebrat a Orpesa el diumenge 7 de juny. La swimrun és una disciplina en auge i expansió, en la qual s’alterna la carrera a peu per terrenys que van des de la platja, els espigons, les roques, les senderes o l’asfalt, amb la natació en mar obert. Tot això sense transicions; és a dir, es nada i es corre amb el mateix equip. Este esdeveniment també es va haver d’ajornar a 2021.

Segon premi: Mitja Marató del Port de Sagunt

El diumenge 2 de febrer, el Club Esportiu Camp de Morvedre va organitzar l’edició número 35 de la Mitja Marató del Port de Sagunt, una de les que més participació reunix a la Comunitat Valenciana. Amb 1.850 participants, la celebració del Campionat d’Espanya i la presència de grans noms a nivell nacional va donar llustre a la prova. Finalment, la victòria va ser per a Tariku Novales, un jove atleta nascut fa 21 anys a Etiòpia, que va arribar a Galícia quan tenia només 6 anys. Va establir el rècord de la prova: 1h02:34. En dones, va guanyar l’alabesa Elena Loyo. L’esdeveniment incloïa moltes activitats paral·leles dirigides, especialment, als més menuts.

ESPORT BASE

Primer premi: Futsal Cup,

Torneig internacional de futbol sala base que en 2020 hauria d’haver complit la setena edició. La celebració d’este torneig estava prevista per a l’últim cap de setmana de juny, però la pandèmia va obligar a ajornar-lo fins a 2021. El torneig oferirà la possibilitat de combinar unes vacances a la Costa Flor del Taronger amb la presència en una competició que ja s’ha convertit en una cita quasi ineludible per al futbol sala de formació. En l’última edició van participar equips procedents de 10 comunitats autònomes i 2 conjunts estrangers, amb la qual cosa van participar quasi 1.000 jóvens i hi va haver més de 6.000 pernoctacions. Els partits es disputen a Castelló, Benicàssim i Marina d’Or. L’esdeveniment, organitzat per l’entitat R & O Eventos, inclourà una infinitat d’activitats paral·leles a l’abril de 2021.

Segon premi: Club Natació Godella
El Club Natació Godella va nàixer l’any 2002 amb la intenció de promocionar els esports aquàtics a Godella i comarca. En l’actualitat, el club acull 320 esportistes en les diferents seccions (waterpolo, sincronitzada, natació convencional i natació adaptada). A més de tot això, la nau capitana és el primer equip de waterpolo masculí, que, després de l’ascens en 2017, es manté quatre temporades consecutives en la 2a Divisió Nacional. Encara que es tracta d’un club modest, creix gradualment amb el pas dels anys i presta especial atenció al foment de l’esport base. Una idiosincràsia que ha fet que es convertisca en tot un referent per a Godella i els municipis de l’entorn.

< Desplaça per a llegir >
Reprodueix vídeo

Rugby inclusiu.

Inclusion Cup Catarroja.

Esport adaptat

IMATGES ESPORT ADAPTAT

Els dos esdeveniments es van ajornar a 2021 per la crisi de la COVID-19

1r premi:
Campus de vòlei platja Sunsation Beach.

2n premi:
Supercopa d’Espanya de judo Isabel Fernández.

Esport turístic

IMATGES ESPORT TURÍSTIC

participants

1r premi:
Final Nacional Copa Col·legial.

2n premi:
Campionat d’Espanya de Bàsquet per a persones amb discapacitat intel·lectual.

L'Alqueria del Basket

IMATGES L'ALQUERIA DEL BASKET